לחתום באצבעות



מצב הרוח המשפחתי בבקרו של יום חמישי היה סגריר ומעונן ביותר. בשעות הבוקר המוקדמות אמא התעוררה ולתדהמתה הרבה גילתה שבלילה בלילה, כשכולנו ישנו כהרגלנו בנחת  ובשלוה, נכנסו גנבים לביתנו דרך דלת החצר ויצאו דרכה  בשקט מופלא כלעומת שבאו כשהם לוקחים איתם שלל רב: כלי כסף, תכשיטים, ואפילו מעטפה עם סכום כסף שנשמר עבור נסיעה לרבי.
אבא לא הפסיק לומר ש "הכל משמיים ורק צריך לחשוב טוב ולקוות לטוב, אמא ניסתה לנחם ולהרגיע אותנו שבעזרת ה' הכל ימצא ויוחזר הביתה, ושניהם ביקשו והזכירו לנו משך כל הבוקר: "אל תיגעו בכלום!  שום חלון או דלת, שום חפץ או רהיט ואפילו לא בקירות, אנא אל תגעו!"
את פישרה של ההוראה הבנו בשעה 7:00 בבוקר. זוג שוטרים חביבים נכנסו הביתה, תחקרו את אבא ואמא ומילאו ניירות- (המון) ואחר כך הזמינו אותנו להתקרב אליהם אבל,,כמובן "רק לראות, ו… רגע גם לא לגעת בכלום".
השוטרים הוציאו מתיקם אבקה והחלו לפזר אותה על סורגי הדלת הפרוצה, על השולחן הסמוך, על זגוגית החלון, על המדפים ודלת הוויטרינה וכמעט בכל מקום בו חשדו שהגנבים נגעו.
תוך רגעים מספר אפשר היה לראות סימנים משונים על רקע האבקה.
"אלו טביעות אצבעות"- הסביר לנו השוטר והן יעזרו לנו לנסות ולגלות איפה נמצא השלל…

עקבות נסתרים

עור האדם הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו שכן הוא מכסה את כל גופנו ואם נפרוש עור של אדם מבוגר שיטחו יגיע ל2 מטרים רבועים ומשקלו לכ3 קילוגרמים.
בעור יש 2 שכבות עיקריות, השכבה העליונה הנקראת "אפידרמיס" והשכבה הפנימית התחתונה הנקראת "דרמיס".
בפניה העליונות של השכבה התחתונה, "דרמיס" יש פיטמיות קטנטנות המכילות את סעיפי העצבים של חוש המישוש. פיטמיות אלו אבות במיוחד בקצות האצבעות מקום בו האדם משתמש ביותר כדי לגעת ולמשש והן ערוכות ומסודרות בשורות עקומות, ואצל כל אדם יוצרות סדר אחר.
שכבת העור מפרישה כל הזמן שומן וזיעה המצפה ומכסה את החריצים המפותלים  שבעור וכאשר אנו נוגעים במשהו- אנו משאירם אחרינו טביעות ועקבות של זיעה ושומן בלתי נראים. גם לאחים בני אותה משפחה או אפילו תאומים זהים יש הבדל ברור בטביעות האצבע הייחודיות להם.
במחלקה ה "דקטילוסקופית" במשטרה, המתמחה בחקר טביעות האצבעות מודעים לסימנים אלו ומשתמשים באבקה מיוחדת שכאשר מפזרים אותה על משטח מתגלים בבהירות כל טביעות האצבעות של אלו שנגעו בו והשאירו אחריהם עקבות.

מאגר טביעות אצבע

לכל משטרה בעולם ישנו מאגר עצום של טביעות אצבע.
ישנם מקומות בהם כאשר תינוק נולד או כאשר נער מגיע לגיל בו מוציא את תעודת הזהות שלו, לוקחים בין יתר הפרטים גם "טביעות אצבעות" ע"י צביעת היד בדיו שחור והחתמתה על גבי ניר מיוחד. כאשר יש צורך לזהות אנשים ע"י טביעת אצבע מיד פותחים את מאגר הטביעות הממוינות ל4 סוגים עיקריים ומתחילים לחפש ולבדוק למי היא מתאימה. ל"סקוטלנד יארד"- יש ספריה ובה כ2 מליון טביעות אצבעות  ולספריית ה"אף בי אי" בארצות הברית יש כ70 מליון טביעות אצבעות של אנשים מכל העולם.
במקרים של אסונות גדולים לא עלינו או גניבות ופריצות, כשיש צורך לזהות את האנשים האפשרות להשתמש בטביעת האצבעות היא ברורה ומהימנה ביותר.
משווים את טביעות האצבע עם אלו הנמצאות במאגר הגדול וכך מזהים בברות את האדם הנדרש.

שונים אך שווים

מיליוני בני אדם מסתובבים בעולם, פניהם שונות, מחשבותיהם שונות ואף  טביעות אצבעותיהם שונות ישנן טביעות בעלות צורה עגולה כלולאה, יש בצורת  קשת, מערבולת או אפילו טביעה המורכבת מכמה סוגים יחד.  מפליא לראות עד כמה כל אדם ואדם על פני העולם זכה לייחודיות בפני עצמו גם בפרטים הקטנטנים והנסתרים שבגופו.
אך על אף השוני הגדול בנינו, ההתמודדויות והמתנות אותן נתן לנו בורא העולם, כולנו רצים ועמלים להגיע לאותה מטרה של עשיית דירה להקב"ה, כשאנו משתדלים להשאיר אחרינו טביעות אצבע גדולות וקטנות של אלפי מעשים טובים.